Tuesday, October 27, 2009 By: Wan Remz

PROGRAM 2: BON ODORI FESTIVAL

Pada kali ini sy ingin menceritakan perkaitan antara BON ODORI & SARDIN...
BON ODORI adalah suatu festival kebudayaan Japan. Manakala , Sardin pula adalah makanan dalam tin pilihan utama bagi mereka yang bujang dan student ..Sardin ini ada macam2 jenis. Kalau kat Johor nie terkenal dengan sardin Botan & sardin Cinta.. Bukan itu perkara utama yang ingin sy ceritakan.
Pada tanggal 24/10/09 yang lalu, saya dan beberapa rakan2 ofis berpeluang ke festival Bon Odori nie.. Festival ini bermula pada jam 5pm ~ 9pm..Terima kasih kepada boss, Mr Eguchi kerana sponsor beberapa kupon dan tiket cabutan bertuah2..
Memang ramai org yang datang semata2 ingin menunggu pengumuman cabutan bertuah..Hadiah2 yang ditawarkan sgt2 lumayan.. Dalam fikiran sy dah terbayang TV PLASMA VIERA 42 inci..hehe.. Pengumuman pun dibuat..Alhamdulillah, no bertuah saya 1705 diundi mendapat hadiah tempat ke 13..Ok ape...Maybe dapat periuk nasi, bisik hati kecilku....Last2 gi kat kaunter redeem...Tetiba wanita jepun yang jaga kat kaunter tu dengan selambanya bagi sardin KING CUP. 2 tin kecil, 1 tin besar..hehehe.adooi..punah harapan ku..Tapi syukur sgt2 dapat sardin sebab ramai gak yang x dapat apa2..

"Di saat kita tidur dalam kekenyangan, ramai lagi insan yang tidur dalam kelaparan.Fikir2 kan."..

Wassalam

0 comments:

Post a Comment