Thursday, January 7, 2010 By: Wan Remz

PROGRAM 11: SINGAPORE !!!

Alhamdulillah, cuaca pada hari ahad 3/1/2010 begitu cerah dan ceria sekali.Pagi itu sy, awe dan abeb akan ke singapore..Tepat jam 8.30am..awe datang amek kat rumah.Selepas tu sarapan kat kedai mamak ayub.Setelah kenyang, kami bergerak ke City Square..Parking keta kat situ..
Ini pengalaman pertama sy merentas ke sempadan negara lain..Suspen jgak la..he..Sebelum tu kena la tukar duit dulu..Latest rate, 1 Sin dollar =RM 2.44 ..Kami tukar dalam RM 100...So, dapatlah dalam 40.40 Sin dolar..keciknya duit Malaysia..Patutlah org singapura shopping kat Malaysia..
Di Singapura, kami berjalan2 di sekitar Arab street, Bugis, Kg Gelam, Raffles City, Merlion, Esplanade dan Orchard Road..Pengangkutan disana agak mudah..Boleh guna MRT..Kalau kat Malaydia lebih kurang macam LRT..Tapi MRT ni lalu bawah tanah.. Tambang ke bandar yang berdekatan adalah dalam 1 dollar..Nak makan memang agak susah..So, kami makan kat Restoran Mamak zam2 kat area Arab Street. Lokasinya betul2 berhadapan dengan Masjid Sultan..Kiteorang makan nasi beriani..Harga sepinggan nasi beriani adalah dalam 5 sin dollar (lebih kurang RM12)..Mahal tue..Kami bertolak pulang sekitar jam 6..Best sgt biler dapat masuk Malaysia balik..Bak kata pepatah...Hujan emas di negara orang, Hujan batu di negara sendiri..Best dan murah lagi di negara sendiri..Ada rezeki lagi, boleh la ke Pulau Sentosa pula..
Moral: Jauh pemandangan , luas pengetahuan..
Wassalam.

Ruang solat Masjid Sultan

Bas Pelik di Singapura

Ferrero Rocher Gergasi

Saya dan housemate berlatarbelakangkan bangunan pencakar langit
Posing di hadapan Esplanade..Macam buah durian kan..
Awe, abeb & saya dipancut air oleh sang singa..hehe

0 comments:

Post a Comment